SZÉP Kártya hastánc elfogadóhely Huszas Klub a Hastánc Akadémián

Órarend - Hastánc Akadémia

III. Hastánc Vetélkedő

Sefirah

Áncsán Anikó / Sefirah 

 

a Hastánc Akadémia művészeti vezetője

(fotó: Kozár Edit)

Vélemények

"...igazi nagy sztárokat vonultat fel nekünk itt Magyarországon...Taníványait mindenben támogatja, bíztatja, és nem félti a megszerzett tudását átadni..." 

Tóth Krisztina Sahíra (Lepsény)

"...nemcsak virtuóz táncos, kitűnő tehetségű előadóművész, és profi tanár vagy, hanem egy nagyon kedves,csupa szív-lélek ember is..." 

Duleczky Enikő (Budapest)

“Sefirah a magyar hastáncélet egyik kiemelkedő alakja...Az első pillanatban megragadott bennünket kedves lénye, páratlan tudása, mozdulatainak kecsessége, szépsége, az orientális tánc stílusainak magas szintű ismerete és interpretálása. Türelemmel, odafigyeléssel oktat, arra törekszik, hogy mindenkiből kihozza a maximumot..." 

Dzsemile Hastánccsoport (Budapest)

 Tovább a teljes véleményekhez...

Facebook profilunk

Youtube profilunk

Nézd meg az ODH videóit itt:

YouTube ODH csatorna

Blog értesítő

Blog értesítő 11 ok a feliratkozásra

A bibliai Salomé tánca PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Áncsán Anikó / Sefirah   
A bibliai történet, Salome híres tánca, Keresztelő Szent János feje vétele számtalan műalkotás témája lett az európai képzőművészetben.
 

Amit a Bibliából tudunk róla, az meglehetősen eltorzult, hiszen szexuális csábításként jelenik meg. "Salome Heródes mohó szemeit érzi testére tapadni..."

örténete sokak szerint az Istar-mítosz újra elmesélése, bár ez kevésbé valószínű. (Bár a Biblia sehol sem említi a hetes számot, csak egy-egy motívum hasonlít az említett elbeszélésre.) Ahogy korábban említettm, a két elbeszélést az író képzelete kapcsolta össze.

 

A történet mögött szexuális inditóokokat fedezünk fel minduntalan. A költőt foglalkoztatta a hercegnő hús-vér alakja. Nem múlt el nap, hogy ne beszélt,

 álmodozott volna a zsidó hercegnőről. Órákig álldogált az ékszerboltok kirakata előtt, hogy kiszemelje azokat az ékszereket amelyek a legideálisabban illenének képzelete bálványának testére. A boltokban található legbujább szöveteket sem találta elég megfelelőnek, hogy stílszerüen takarják Heródes unokahúgának észbontó meztelenségét. Egy este az utca közepén megállt és így szólt hirtelen: "Teljesen meztelenül jobb lenne. Nem gondolja? Minden ruha nélkül, de drágakövekkel bőségesen borítva. Ékszerek csengenek, csilingelnek a hajában, csuklóján a karján, a nyaka körül, ékszerek övezik a csípőjét. Egy ártatlan Saloméról aki csupán anyja eszköze hallani sem akarok. Nem, nem, Salome tudja mit tesz.

trauss romantikus operájában hősnőnk egyszerre jelenik meg gyereklányként és végzet asszonyaként. A zeneszerző arabos jellegű dallamfordulatokat alkalmaz. A tánc túljátszása ellen egyébként Strauss egész életében küzdött: "A későbbi előadások egzotikus varietétáncai a kígyó mozdulatokkal gyakran túllépték a jó izlés határait."

 

Jól látszik, hogy Salomé táncának erotikus kifejeződése vált elsődlegessé. Iszonyat és extázis, önkívület és féktelenség.

 közönség abban a hitben él, hogy a hétfátyoltánc Heródiás lánya által lejtett tánca Heródesnek, habár a Biblia ezt nem említi. Wilde és Strauss operájának és a számtalan modern Salomé feldolgozásnak köszönhető él ez a hit.
 hétfátyoltánc sohasem volt a közel-keleti tánc tradíció része és ma sem táncolják arab országokban.

 művészek, táncosok körében viszont ma is népszerű a hétfátyoltánc feldolgozása, a nyugati, európai közöség szívesen fogadja a számára arab misztimummal összekapcsolt fantázia-előadásokat.

Rita Hayworth (Salome, 1953)

 

Navigációs kijelző

Főoldal Blog A bibliai Salomé tánca
© 2008, Oriental Dance Hungary Minden jog fenntartva!
Email